BuzzadorBlog

söndag 27 juli 2014

Tävlar om en festkasse =)

Min bästa festmåltid är minst sagt säsongsbetonad...
Är det sommar eller vinter osv men nu utgår jag från sommar då vi inte kan påstå att vi har annat än sommar just nu =)

Det jag gör mest speciellt kring festtider på sommaren är grillar såklart!!

På grillen har jag gärna massa olika grönsaker paprika, zuccini, tomater, äpplen, bananer och champinjoner antingen lösa eller på spett. Givetvis hör ju grillade majskolvar till och då med sweet chili sås på.

Sen har jag antingen kött eller fisk framförallt lax på grillen. En färsk lax som fått dra in salt och andra goda kryddor helst i form av olika örter.

Till det har jag sen en färsk sallad med massa paprika, riven morot, gurka, tomater. äpplen, ärtskott, blad spenat och någon form av sallad.

Om jag även ska drista till det med efterrätt så finns det nog inget som slår grillade bananer med choklad som får smälta innuti =)

Tävla du med på Bd Blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar