BuzzadorBlog

lördag 16 augusti 2014

När man ibland behöver.....

Ibland kommer man till lägen då man behöver säga vissa saker för att få ro och frid själv... I mitt fall just nu är det inget jätte stort eller mega allvarligt utan för att jag ska kunna få min vardag och kommande tid lite lättare och mindre ångestfylld kanske...

Det är svårt att komma till det där läget då man behöver säga någonting och inte kan säga det öga mot öga utan det blir med skriven text... Super svårt att verkligen lyckas skriva det så bra att mottagaren verkligen förstår hur och vad man menar då man inte kan nyansera svarta bokstäver mot en vit bakgrund så som man kan nyansera och sätta olika toner på orden man säger...

Jag ville få en sak sagd på ett så bra sätt som möjligt och hoppas verkligen det uppfattades rätt. Ville inte göra personen sårad eller ledsen utan förklara hur vissa handlingar påverkar mej och hur denne kan göra annorlunda för att underlätta min egen tillvaro just nu...

Jag är en sån person som i såna situationer då man inte kan prata med varandra ordentligt så får jag dåligt samvete och bär på en stark oro över hur det uppfattades av den andre. Jag verkligen avskyr detta och brukar oftast ignorera och inte säga något alls men ibland blir man tvungen helt enkelt...

Jag föredrar alltid att prata öga mot öga oavsett vad det än gäller och om inte det går så åtminstone ta det med ord i ett samtal, inte med skrivna ord... Det är så lätt att det blir fel...... Jag vill inte att det ska bli fel om jag kan undvika.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar