BuzzadorBlog

fredag 12 december 2014

Så oinspirerad jag är

Ja det är snart jul och i normala fall brukar jag spritta av glädje, julpynta och julbaka i massor men nu har jag noll känsla av jul! Julmusik brukar falla mej i smaken men i år vill jag bara kräkas åt allt vad jul heter.

Ja jag har julpyntat med några stjärnor, tomtar och ljusstakar i fönstren men thats it liksom. Jag blir förbannad på Mix megapol som BARA spelar julmusik och ratar dom totalt.
Vart har min julglädje tagit vägen? Har det med min brist på familj att fira jul med sådär som man bör att göra? Att jag ofta och även i år jobbar julen? VAD VAD VAD?

Något juligt väder har vi inte heller då det ena dagen regnar och/eller är plusgrader och någon dag senare tokkallt men snön behagar inte dyka upp? Kommer julen komma tillbaka till mej eller kommer jag bli mer och mer lik Grinchen?


Jag går runt och tittar på julpynt hos andra då jag är ute med hunden och ser hur mysigt det är och kan vara men jag kan inte förmå mej själv att göra mer mysigt och juligt hemma i mitt hem. Nä tror snart jag bojkottar julen för i år och tar ner julsakerna igen då det ändå inte fyller mej med någonting som de brukar.

Fast kanske väntar till efter jag varit i sjöfallet och julmiddagat och partajjat lite så kanske det blir bättre, eller?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar