BuzzadorBlog

tisdag 7 maj 2013

Liten update

Är ju ett tag sen jag skrev nåt seriöst här......

Har inte hänt så värst mycket faktiskt, mest tagit det lilla lugna och bara varit... Fixat lite hemma å så. Stökar runt i skåpar och rensar ut sånt som ska säljas och flyttar in mina egna saker lite mera.
Snart är alla välkomna på loppis!!!

Mira börjar kurs på söndag. En kurs som Veronica Jägerving håller i sin utbildning till assistans hunds någonting. Så kursen vi ska gå nu är för att lära hundarna hjälpa till hemma med lite olika saker typ öppna och stänga lådor, tända och släcka lampor osv.
Sen har vi anmält oss till en spår och lydnadskurs på Kalix Brukshundsklubb som ska gå i Juni och Juli och jag hoppas vi kommer med på den, för jag behöver en stor spark i baken just nu!!!
Kennellägret närmar sej oxå med stormsteg =)
Har även hittat ett dagis/nattis där Mira kan vara då jag behöver det så jag slipper tjata på alla om hundvaktande. Ja ibland kommer jag fråga men inte lika ofta som förut!! =)
Mira har ju fyllt två år förra veckan och det innebar en tur till Djurmagazinet där vi inhandlade en dragsele (rosa med reflex) och ett halsband i älgskinn. Halsbandet behövde justeras vad gällande färg så det kommer senare =)

Min egen träning har legat lite på is just nu men det kommer, ska på ett pass i morgon iaf...

Har snöat in på serier nu igen och har just sett klart första säsongen av the Following och den kan jag varmt rekomendera!!! Håller i detta nu på tankar hem andra säsongen av Hart of Dixie...

Nehepp nu fortsätta knegandet för denna natt =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar