BuzzadorBlog

tisdag 1 april 2014

Tävlingen

Var ju och tävlade i lydnad i söndags....

Gick typ så sämst det bara hade kunnat gå!! Kändes mest som Mira var på semester i sitt "happy place" och var nära att jag bröt men bet ihop och kämpade ihop ynka 98 poäng!!!

Platsliggning 0p (reste sej och gick efter denna gång, la om henne och då låg hon perfekt)
Tandvisning 10p
Linförighet 6p (nosar, tappar, tjorvar, sätter sej sent)
Läggande under gång 0p (la sej ej, kommenderade om henne men för sent för dk)
Inkallning 10p
Ställande under gång 7p (tog några steg innan hon stod, gick lite när jag kom tillbaka)
Apport 0p (tog motvilligt och la ner den direkt)
Hopp 8.5p (kom in på höger sida och satte sej ej)
Helhet 6p

Vi kämpar på och ska banne mej fixa detta, träning träning träning och mera träning så jävlar ska det gå!!!

Drog tre som startnummer och helt lagomt!!! Man gör bort det mesta och hinner inte nervösera upp sej desto mera. Fast kanske är så att jag är lugnare om jag startar senare??? Och defenitivt måste jag hitta en hjälpreda som kan peppa mej, distrahera mej och hålla reda på sakerna åt mej haha

nåväl våran andra tävling i lydnad, hade vart nöjd om jag åtminstånde inte haft en hund på semester!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar