BuzzadorBlog

tisdag 15 oktober 2013

Kanske dax att skärpa sej????

Nä nu jävlar är det på tok galet alldeles för längesen vi sågs ;)

Kommer defenitivt inte kunna skriva allt som hänt här sen sist då jag inte ens minns när sist var! Dock är jag typ helt uppslukad av att mest bara vara i det underbara nuet och tja jo en hel del i framtiden med! Men hey det är ju som bara jag!!!

Mira är min stjärna som bara går från klarhet till klarhet! Spårar bättre än hon någonsin gjort och lydnaden fungerar bara bättre och bättre den med för varje dag som går! Mammas lilla troll! Och inga veterinärbesök har vi heller behövat i år hur otroligt det än kan låta. Nu törs jag ju säga det för sommaren är garanterat över =)

Mira har även fått en ny husse som hon tycker massor om, nästan så jag ibland blir dissad till förmån för honom ;) Och på lördag ska hon vara hos sin farfar då alla ska jobba!!! Hoppas det går bra, första gången han ska vara hund(barn)vakt!!!

Jag lever och mår alldeles utmärkt jag med! Letar febrilt nya jobb då jag verkligen MÅSTE bort från mitt nuvarande. Jobbar extra på ett PUT boende här i kalix och hoppas verkligen jag kan få komma in och jobba lite mera tid där då det verkligen är sjukt kul och inom det område jag är intresserad! Givetvis stänger jag ju inte av där utan letar jobb på SUS och överallt där jag känner att jag kan vara en stund eller två ;)

Och sen att jag har en av de mest underbara varelser på denna jord som min alldeles egna är ju inte heller fy skam ;) Min M är ju bara så underbar!! Visst en hel del barnsjukdomar har även vi och dom kommer fram med råge då vi båda två är tjuriga och envisare än synden.... Stackars våra barn om vi skaffar några såna ;)

Mitt pluggande går oxå som på räls, har startat tredje terminen nu och det är bara roligare och roligare, ångrar inte en enda sekund att jag valde denna utbildning! Givande så in i norden, och inte bara inom arbete utan även mycket privat har man nytta av allt dom lär oss =) Kommer vara lite sorg då det tar slut i Juni nästa år....

Nä nu ska jag gå ut en sväng med lilla loppan och sen är det soffhäng som gäller resten av kvällen tror jag! Har varit massa duktig idag....
Lunchat med sandra och saga på lyktan, lämnat saga hos hennes farmor (var meningen att jag skulle passa henne en snabbis men vart ändrade planer), sandra la ut ett spår åt mira, granngården och shoppa lite höstblommor till bron, med sandra till vc, sen ut i skogen och tog upp spåret som hade ca 1,5h liggtid, 900 m, 4 föremål+slut och fem underlag som tog oss 12 min vilket är kanonbra =), sen hem och plantera, plugga, äta och ja sånt där man bara allmänt tydligen måste göra =)


Denna pysslade jag ihop som nu pryder min bro. 
I mitten ska det lysa ett ljus men fick ingen bra bild på det i mörkret =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar