BuzzadorBlog

onsdag 5 november 2014

Examensarbete.........

Ger mej rysningar!!! Har så många tankar, så många ideer (i vanlig ordning) när det gäller mitt kommande arbete som ska vara klart senast 20/3-15.

Jag vet, massa tid kvar men det går fort! Been there done that! Ofta varit ute i sista minuten gällande dessa arbeten, men dom har alltid blivit bra men hade kanske kunnat bli bättre...

Nu ska jag skriva ett som handlar om något inom det tvärkulturella perspektivet och det finns ju inte lite uppslag där inte!

Har skrivit ner lite olika tankar och ideer men inte fastnat vid någon speciell just nu, kanske kommer men troligen inte då jag redan låtit det mogna en stund.
Allt från att spinna vidare på tidigare arbeten jag gjort till vår egen kultur och historik till beteenden och attityder mm

Vill jag skriva något som har med jobbet på boendet att göra? Vill jag hitta nya vinklar?
Det jag är helt tvärbomb säker på är att jag vill att mitt arbete ska kunna göra nytta när det är klart. Jag lämnar alltid ut det till berörda chefer mm som har något med arbetet jag gjort att göra och sen hoppas jag dom läser det och tar det till sej och sin verksamhet och inte  bara har det som en dammsamlande hyllvärmare någonstans.

Jag vill att det ska vara ett material som kan leda till utveckling och förbättring inom det specifika området =)

what to do?

Tror jag kommer samla tankar och klottra ner dom på papper ett tag till och sedan försöka göra något vettigt utav dom, denna månad ut sen är det allvar! Då ska arbetet ta form och börja skrivas och forskas =) Eller??

GAHHHH

Det jag skrivit om tidigare har handlat om ungdomar som går ett program via arbetsförmedlingen i samarbete med folkhögskolan, SMF (studiemotiverade folkhögskolekurs) och hur lärarna på gymnasiet arbetar lösningsfokuserat och motiverande med eleverna för att de ska klara sej in på den gymnasielinje de vill utan att behöva gå IM (tidigare IV).

Går det spinna på det? Kan jag hitta något inom TKK som har en "röd tråd" med det jag gjort innan?

Fortsättning följer.................




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar