BuzzadorBlog

torsdag 23 januari 2014

Nytt år, nya tankar, nya funderingar eller kanske tom ett nytt liv??

Varje år samma sak... nya tankar kommer och jag vill förändra massor och ibland bli en ny människa men jsg gillar ju den jag är så en kompromiss med det gaemla jaget och nya vanor då??

Jag börjar aldrig heller 1 januari som andra utan börjar då jag känner för det, dvs NU inte sen, inte i morgon eller en annan dag utan nu.
Min grej just nu är att komma i bättre form, äta bättre och ta hand om mej ordentligt.

Fredag och lördag får det vara slisk men med måtta resten av veckan frukt och grönt i massor och nyttig bra mat. Träning och ordentligt med motion. Har några appar som hjälp runtastic för motionen, push up, sit up, squats och sen lite planka och crunhes på det varje dag varje morgon utan krusiduller!!

Gjorde en supergod bananplätta till lunch igår som jag serverade med turkisk yoghurt och bär.
Recept, 1 mosad banan
2 msk havregryn
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
Vispa ihop och stek 2 mindre räcker till en person.
Passar bra till snabb lunch, mellis eller liknande och mättande :)

En trip till stockholm med vapendragaren sanna är bokad och planerad i maj, längtar :)

Mira har gjort fina framsteg på träningarna och vi längtar till tävlingarna  börjar, dock gjorde vi ju en miss då vi bokade stockholm då jag hade tänkt min debut men men lite ändrade planer har ingen dött av ;) vi ska lägga krut på framförgående och apporten nu så är vi nog nästan i hamn ;)

Rallylydnaden går bra den med men önskar lite mera konstruktivt kring den, inte bara nöta banor utan momenten i sej.... vet att dom har en rallykurs i luleå snart som jag funderar lite på, eller om jag går kursen i tävlingslydnad i stället... många funderingar, många val...

Sen har vi ju det efterlängtade kennellägret i början på juni med :) och helgen innan det tar jag min examen som socialpedagog :D ska bara göra mina fältstudier och ha dom redovisningsklara tills dess :)

Nä nu ska jag sluta hänga här och gå göra något vettigt istället, har långhelg i luleå så bara tagga för det och kanske sova en stund till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar